עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 3 - 2012

החל מאתמול חברות הכבלים והלווין החלו להציע  חבילות ערוצים "צרות" בנוסף לחבילות המלאות  הרגילות,  החבילה הצרה כוללת כ-16 ערוצי טלוויזיה במחיר חודשי של 129 ש"ח. למי שזוכר לפניי כחודשיים החליטה מועצת הכבלים והלווין בעידודו של השר כחלון לחייב את חברות HOT ו YES  להציע  לציבור חבילות צרות במחיר מופחות ההחלטה נבעה כתוצאה מתלונות של הצרכנים לגביי המחירים הגבוהים שהסתכמו באלפי שקלים בשנה ובניסיון להילחם בדיאפול (מונופול של 2 גופים בלעדיים) ולעודד תחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית שישן כבר שנים.

עד כמה המחיר באמת מופחת ? 

HOT –  חבילה של 16 ערוצים  במחיר של 129 ש"ח  לשנה וחצי הראשונה בלבד  (לאחר שנה  וחצי 149 ש"ח), החבילה כוללת ממיר דיגיטלי 1 בלבד בהשאלה למשך 12 חודשים, כאשר בתום התקופה הלקוח יחויב ב- 1.90 ש"ח לחודש עבור כל ממיר דיגיטלי, לא ברור מה יהיו המחירים (ולאן יגיעו) כאשר מדובר בבית עם 2 עד 3  טלוויזיות המצריכות ממירים.

YES – חבילה של 15 ערוצים  במחיר של 129 ש"ח לשנה הראשונה  (לאחר שנה 149 ש"ח), החבילה כוללת ממיר דיגיטלי 1 בלבד  בתוספת התקנה (ללקוחות חדשים) בסכום של  289 ש"ח, הלקוחות שירצו להצטרף לשירות ה-VOD  (בעלות של  15 ש"ח לחודש) יצטרכו להצטייד בממיר התומך בשירות ה-VOD ולרכוש את חבילת הבידור והסדרות, בנוסף לחיבור אינטרנט זמין. תוספת חודשית עבור ממיר נוסף מסוג HD עומדת על 20 ש"ח לחודש בעוד שהתוספת עבור ממיר yesMaxTotal (מקליט HD) עומדת על 50 ש"ח לחודש, גם פה לא ברור לאן יטפסו המחירים בבית עם 2 עד 3 טלוויזיות המצריכות ממירים.

נשמע לכם מוכר ?

חברות הכבלים והלוויין עשו הרבה ע"מ לא להגיע למצב של הוזלת מחירים ומכירת חבילות צרות. כאשר המדינה מחייבת גוף מסחרי לתת שירות בניגוד לרצונו התוצאות לא מאחרות להגיע, חלק מהערוצים המשולבים כיום בחבילה הצרה נמצאים כבר היום ומשודרים דרך ממיר עידן פלוס, שאר הערוצים שאינם נמצאים (עדיין) בעידן פלוס ומשודרים בחבילה הצרה כגון: ערוץ הקניות (21), הערוץ הקהילתי (98) ערוץ דוקו או סרטים אינם מספיק אטרקטיביים לגרום לנהירה של צופים שיעברו לחבילה הצרה. ככל הנראה מחלקות השיווק והמכירה הזריזות והמשומנות של חברת הוט ויאס יידעו לגרום לצופים המחוברים לחבילה הצרה להתפתות באמצעות מבצעים ו"מתנות" לעבור לחבילות הרחבות מבלי לשים לב ושוב לגרום למירמור ולתלונות בגין מחירים מנופחים ולא ברורים

בימים אלו עידן פלוס הינה האלטרנטיבה היחידה שמציעה חבילת ערוצים בחינם ללא צורך להסתכן או להוציא סכומי כסף מיותרים, לא ברור כיצד החבילות הצרות ישרדו לכשיגיע הרגע בו מספר הערוצים בממיר הדיגיטלי של עידן פלוס יעבור את כמות הערוצים הנמכרים בתשלום במסגרת החבילה הצרה של HOT ויאס. אילוץ החברות למכור חבילות צרות בעידן בו הן מפסידות כספים הוא מיותר, במידה והמדינה תשכיל לעשות ותעודד את הרפורמה החינמית של עידן+ ע"י הוספתם של ערוצים לא מן הנמנע ששוק הטלוויזיה הרב ערוצית כמו בכל תחרות עסקית בריאה יישר קן ויוריד מחירים באופן טבעי ללא אילוצים ריגולטוריים מיותרים.

 

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ